ماهان شبکه ایرانیان

داروی قدرتمند  علیه  سرطان، حلزون دریایی

بدن ما مدام در حال ساخت سلول های جدید است  تا امکان رشد و جایگزینی سلول های فرسوده و یا آسیب دیده با سلول های جدید را برایمان فراهم کند

بدن ما مدام در حال ساخت سلول های جدید است  تا امکان رشد و جایگزینی سلول های فرسوده و یا آسیب دیده با سلول های جدید را برایمان فراهم کند.بعضی ژن ها این روند  را کنترل میکنند که آسیب دیدن آنها سبب ایجاد سرطان می شود.بر طبق تحقیقات جدید یک حلزون دریایی یافت شده که دارای مواد داروئی خارق العاده ای بوده و ظاهرا میتواند با سرطان مبارزه کند.این نوع حلزون در امتداد ساحل شرقی استرالیا زندگی میکند. 

مولکولهایی که در تخم این  حلزون دریایی وجود دارند، نه تنها برای مقابله با سلول های سرطانی مفید هستند بلکه برای از بین بردن سرطان لنف وسارکوم که در مقابل شیمی درمانی مقاومندنیز مفید می باشند.

محققان معتقدند که این دسته از مولکول ها می توانند در مبارزه با سرطان پستان ،پروستات و روده بزرگ  نیزموثر باشند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که دانشمندان با آن روبرو هستند مقاومت سلول ها در برابر داروهاو بخصوص مقاومت در برابر شیمی درمانیست. این بدان معناست که پژوهشگران همواره به دنبال یک ماده شیمیایی جدید برای از بین بردن این  نوع مقاومت هستند. آنها دریافته اند که تخم حلزون دریایی می تواند در رسیدن به هدفشان کمک کننده باشد.

Kara Perrow پزشکیست که به تاثیر عجیب مواد دارویی موجود در این حلزون دریایی پی برده و آنرا-Alkylisatins N  نامیده است .او طی تحقیقات  انجام شده در آزمایشگاه ثابت کرد که Alkylisatins- N، می تواند 100  درصد از سلول های سرطانی مقاوم به درمان را در 48 ساعت از بین ببرد.

این درحالیست که به گفته دکتر Perrow،استفاده بالینی ازداروی ضد سرطان Doxorubicin،نشان داد که این  دارو  فقط می تواند10 درصد از سلول های سرطانی را بکشد.و در واقع به طور کامل قادر به مقاومت در برابر سلولهای سرطانی مهاجم نیست.

یکی از متخصصان شیمی درمانی می گوید:با اصلاح  تدریجی داروهای کشف شده، دانشمندان قادر به افزایش قدرت شیمیایی این داروها به میزان 1000 برابر شده ودر گام بعدی می توانند به ایمن سازی  این مولکولها  برای استفاده در بدن انسان بپردازند.

اگربتوان از مولکولهای  کشف شده از حلزون دریایی در ساخت  داروها برای بشر استفاده شود  در آن هنگام است که میتوان با تمام سلول های سرطانی جنگیده و شخص مبتلارا درمان کرد.چه حدس و گمان باشد چه  واقعیت ،به هر حال این امیددر بسیاری از مردم  وجود دارد.پس ما هم امیدواریم که این آرزو به حقیقت بپیوندد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان